Fri fragt over 500,- i DK Hurtig levering 14 dages returret (returlabel)
Du har ingen varer i din varekurv.
Filters
Søg

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Du kan finde svar på de fleste af dine spørgsmål på denne side. Hvis ikke du finder det her er du velkommen til at ringe eller maile til os.

info@todayegedal.dk

Tlf: (+45) 47173555
Hverdage: 10:00 - 18:00 og lørdag: 10-15

 

Om at handle hos Today Stenløse

Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?

Velkommen til todayegedal.dk som ejes af Today APS v/Karin Jensen (CVR nr.30077032), dejligt du fandt os. Todayegedal.dk blev etableret i 2020. Alle de varer du finder i webshoppen kan købes online her og nu, eller i vores fysiske butik Egedal Centeret 67, 3660 Stenløse. Klik på en vare du er interesseret i og vælg størrelse eller farve. Klik herefter på knappen 'Læg i kurv'. Du kan nu lægge flere varer i kurven, ved at finde dem i webshoppen på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på 'Gå til bestilling'.
  

Hav venligst bank/kortoplysninger parat, samt adressen varerne skal sendes til. Når disse oplysninger er udfyldt klikker du på "Gennemfør bestilling" og dine varer er på vej til dig.

 

Har Todayegedal.dk en fysisk butik?

Ja, vi har haft en fysisk butik siden 2006 i Stenløse. Du kan finde butikken i Egedal Centeret 67, 3660 Stenløse tlf. 47 17 35 55. Vi tror på, at vi kan betjene dig bedre, når vi også til dagligt har en fysisk butik, hvor vi kan se hvordan vores varer fungerer, når vi betjener de fysisk fremmødte kunder. Således er personalet i den fysiske butik og webshoppen de samme. Begge steder gælder ærlig og reel service i øjenhøjde. (Ved køb i den fysiske butik er der 8 dages bytte- og returret. Nedsatte- og udsalgsvarer kan byttes til anden vare eller tilgodebevis). 

 

Kan jeg ringe til jer?

Du er naturligvis velkommen til at ringe til os på (+45) 47 17 35 55. Telefonen er åben i butikkens åbningstid hverdage kl. 10.00 - 18.00. og lørdag kl. 10.00 -15.00. Husk du også altid kan sende en email til info@todayegedal.dk. Vi bestræber os på at besvare alle emails indenfor 24 timer på hverdage, men gør opmærksom på at der i særlig travle perioder kan der gå længere tid. Vi ser frem til at høre fra dig.

 

Spørgsmål omkring en vare

Varen jeg gerne vil have er udsolgt - får I flere af den?

Det sker at visse varer bliver udsolgt. Engang imellem får vi efterleverancer af populære varer, og nogle gange får vi varer retur. Derfor kan vi kun opfordre dig til at kigge forbi fra tid til anden. Du kan også med fordel tilmelde dig vores nyhedsbrev.

 

Jeg har brug for mere information om en vare

Vi skriver så mange oplysninger som muligt om vore varer, så som størrelse, farve, materiale. 
Hvis du har brug for yderligere information, så skriv til info@todayegedal.dk - det er vigtigt at du oplyser mærke og model navn, som fremgår på de enkelte varer.

 

Jeg så nogle lækre sko i et af de mærker I fører - kan I finde det til mig?

Det kan være vi har dem selvom det ikke fremgår af webshoppen (kan være under oprettelse). Skriv eller ring blot til os.

 

Varen jeg købte er nu blevet billigere - betaler I differencen tilbage?

Vi kan desværre ikke kompensere kunder, der allerede har købt en vare, som vi efterfølgende sætter prisen ned på.

 

Spørgsmål omkring betaling

Hvilke betalingskort kan jeg bruge?

  • Dankort
  • Dankort / VISA-Dankort
  • VISA
  • MasterCard
  • VISA Electron
  • Maestro
  • JCB

De viste priser på webshoppen er inklusiv dansk moms (25 %). Al handel på todayegedal.dk foregår på dansk.

 

Kreditkort

I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en sikker server godkendt af NETS, hvor du skal indtaste følgende:

  • Kreditkortnummer
  • Udløbsdato
  • Kontrolcifre

Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan todayegedal.dk ikke gennemføre dine varekøb. Herefter trykkes på 'Godkend'. Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra todayegedal.dk. Du vil ved modtagelsen af bestillingen få en faktura. 

Er det sikkert at bestille online?

Når du har samlet de varer, du ønsker og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server hos QuickPay. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af NETS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen. Når du befinder dig i en sikker zone, vises, i dit browservindue, et lille 'Secure Server'-ikon. I Internet Explorer og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.

Hos todayegedal.dk beder vi dig aldrig om din underskrift eller pinkode. Uanset om du handler på Internettet eller i en traditionel butik gælder det, at det KUN er din underskrift eller pinkode, som i juridisk forstand, kan betragtes som bindende. Hvis nogen misbruger dit kortnummer og kortets udløbsdato, har den pågældende butik pligt til at annullere handelen. Det kan din bank gøre for dig. Det vil sige, at du ikke løber nogen risiko ved at handle hos todayegedal.dk.

Bliver jeg nødt til at bestille online?

At bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre. Derfor tager vi kun imod ordrer online.

Hvornår trækker I pengene?

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra todayegedal.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Fragt og levering

Kan jeg hente varerne i Jeres butik?

Ja, det kan du. Du vælger blot "Afhentning i butik" under forsendelse, så er varen reserveret til dig og klar til afhentning (du er så sikker på ikke at køre forgæves). Husk blot din online kvittering.

  • Leveringstid
  • Ordrer modtaget inden kl.15.00 afsendes senest dagen efter. Varerne sendes med GLS til en GLS pakkeshop som du/vi vælger. Du kan vælge at få en email eller SMS når din pakke er klar til afhentning, så kører du ikke forgæves forbi GLS udleveringen. 
  • Alle varer leveres så længe lager haves. todayegedal.dk har en intelligent lagerstyring, så varer kun vises på webshoppen, hvis de er på lager.

NB: Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.

 

Hvad skal jeg betale i fragt?

Ved levering til en GLS pakkeshop i Danmark, koster levering 49 kr for køb under 499 kr. Køber du for over 499 kr bliver varerne sendt gratis til GLS pakkeshop i Danmark. Vi leverer kun til kunder bosiddende i Danmark

 

Beskadiget pakke?

Er din pakke stærkt beskadiget ved levering skal der reklameres til GLS. Ved synlig beskadigelse bedes du nægte modtagelse. Er pakken allerede modtaget, skal der reklameres hurtigst muligt og gerne samme dag. Husk at modtage med FORBEHOLD.

Jeg har afgivet en ordre - kan jeg ændre ordren?

Kun hvis vi ikke har pakket din ordre. Vi pakker hele dagen så vi skal modtage ændringen hurtigst muligt per telefon efter ordreafgivelse, for at det skal kunne lade sig gøre.

Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre

For at kunne ændre adressen på en afgivet ordre skal du skrive til info@todayegedal.dk med dit ordrenummer og de nødvendig ændringer. Vor kundeservice vil vende tilbage med information, om det var muligt at foretage ændringen.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du kan bruge vores returanmodning ved at gå ind på din konto, og under "Ordrer" trykke på "Retur vare(r)". Du kan også bruge dette link

Du kan også vælge at købe et GLS returlabel af os for 49 kr., så kan vi nemlig følge din pakke med track and trace, og du ved den kommer trygt frem til os.

Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag du har modtaget din vare, når du handler på todayegedal.dk. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via info@todayegedal.dk el. tlf. 47 17 35 55. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. DU skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og i original emballage, hvis det er sko. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer købt hos todayegedal.dk kan alle returneres med GLS.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi gør opmærksom på at varer, der har lugtgener af parfume eller røg også betragtes som forringet i værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug og den returneres i original emballage med alle originale mærker.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage minus fragt. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refundere vi betaling modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, din returneret vare. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Hvis du fortryder, skal varen sendes til: Today Egedal Centeret 67, 3660 Stenløse. Du kan også returnere varen i ovres fysiske butik i forretningens åbningstid. 

Hvad skal jeg sende med tilbage? 

Ved returnering eller ombytning skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder og vedlægger den fremsendte følgeseddel samt kopi af faktura. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Jeg har brug for at returnere en vare med GLS

Pakken sendes til:

Today

Egedal Centeret 67  

3660 Stenløse

Bemærk, ved returnering betaler du selv porto, medmindre der er tale om en reklamation. Varer sendt til ovenstående returadresse pr. efterkrav vil ikke blive modtaget.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse modtager du en kreidtnota, når penge er ført retur. Ved reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om det videre forløb i forbindelse med behandlingen af din reklamation.

Hvis der er noget galt med varen (reklamation)

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på todayegedal.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen på varen. 

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen sendes til: Today Egedal Centeret 67, 3660 Stenløse. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Du skal vedlægge kopi af din oprindelige kvittering på købet.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Der mangler noget i min ordre

Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på info@todayegedal.dk eller tlf. 47 17 35 55 og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen.

Jeg har fået det forkerte beløb tilbage

Uheldigvis sker der fejl. Hvis du mener at du har fået det forkerte beløb tilbage. Kontakt venligst info@todayegedal.dk med dit ordrenummer og beløbet du mener at skulle have tilbage.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på todayegedal.dk har vi brug følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos todayegedal.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Indehaveren for todayegedal.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på todayegedal.dk er indehaver Karin Jensen. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til todayegedal.dk videregives ellers sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos todayegedal.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til todayegedal.dk via e-mail info@todayegedal.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Today APS v/Karin Jensen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan klage indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.